Σάββατο, Φεβρουαρίου 04, 2006

 

Παντού υπάρχει ένας Χάρης

Με το γνωστό του(ς) χιούμορ ο Στέφανος Χάρης αφιερώνει τη σημερινή τελευταία σελίδα της Sportday στην επιστροφή Ξύδη στο Sportime. Το κείμενο υπό τον τίτλο "Παντού υπάρχει ένας Χάρης":
Το χθεσινό «Goal» με συγκλόνισε, φίλε αναγνώστη, και δεν σου κρύβω πως μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφω αυτές τις αράδες, ακόμα δεν έχω συνέλθει εντελώς.
Ολα ξεκίνησαν όταν ξεφυλλίζοντας την εφημερίδα έφτασα στην τελευταία σελίδα. Σε κόκκινο φόντο πάνω από το σύγγραμμα του Βασίλη Βεργή, με τίτλο «Αυθεντικά», υπήρχε το εξής κείμενο:
«Στον φίλο μας.
Φίλε, σε ευχαριστούμε πολύ γι' αυτό που δημιούργησες, για όσα μας δίδαξες, για την εμπιστοσύνη που μας έδειξες. Ηταν τιμή που επέλεξες εμάς να δουλέψουμε μαζί σου τούτα τα τέσσερα όμορφα χρόνια. Και αποτελούν για μας κληρονομιά ζωής τα όσα μας έμαθες σε αυτή τη δουλειά. Χάρη, να είσαι πάντα καλά. Καλή επιτυχία να έχεις. Και να γνωρίζεις, αφεντικό, ότι οι φίλοι σου θα είναι για ΠΑΝΤΑ φίλοι σου.
Ανδρέας, Βασίλης, Βαγγέλης, Διονύσης».
Με πήραν τα δάκρυα. Ποτέ δεν περίμενα στο «Goal» ένα τόσο τρυφερό κείμενο για μένα...
Προσπάθησα να καταλάβω ποιοι είναι οι Ανδρέας, Βασίλης, Βαγγέλης, Διονύσης, που μου εύχονται να είμαι πάντα καλά και μου ορκίζονται αιώνια φιλία. Επειδή οι φίλοι μου συμβαίνει να έχουν λιγότερο αντρουά ονόματα (τύπου Τζίνο, Βίλης, Τούλης, Τάνια κ.λπ.) φώναξα τη θεία μου τη Λουκρητία, που θυμάται ακόμα και τι φορούσε η Ελσα Τόλη στο πρώτο της ραντεβού με τον Ζαγοράκη, για να μου πει ποιοι είναι. Αυτή η δαιμόνια γυναίκα (η θεία μου η Λουκρητία και όχι η Ελσα) έλυσε το μυστήριο.
«Δεν γράφουν για σένα, αλλά για τον εκδότη-διευθυντή τους Χάρη Ξύδη», μου είπε με κατανόηση. «Και γιατί τα γράφουν αυτά; Μήπως έπαθε κάτι ο άνθρωπος, γιατί ο τρόπος γραφής σε κάτι κακό παραπέμπει», αναρωτήθηκα. Δεν πρόλαβα να τελειώσω τη σκέψη μου και ξεδιπλώθηκε η τρίτη σελίδα της εφημερίδας μπροστά μου. Και τι να δω; Αντί για άρθρο, ο Βαγγέλης Μπραουδάκης είχε δημοσιεύσει το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη, αυτό που αναδημοσιεύω σήμερα στο κέντρο της σελίδας, το οποίο έχει τον τίτλο «Ο γυρισμός του ξενιτεμένου».
(Ομολογώ ότι από ποίηση προτιμώ κυρίως τον Διονύση Τσακασιάνο, αλλά κι ο Σεφέρης δεν είναι κακός. Απλώς λίγο passe. Πάντως, η επιλογή του Σεφέρη από τον Μπραουδάκη είναι εξίσου ακατανόητη με τα ποιήματα του Νιόνιου…).
Επειδή και το ποίημα είναι βαθιά μελαγχολικό, ανησύχησα πραγματικά και έβαλα τον Θόδωρο, τον οδηγό μου, να κάνει κάποια τηλέφωνα ώστε να μάθει τι έγινε με τον Χάρη. Τελικά όλα καλά. Ο Χάρης Ξύδης όχι μόνο χαίρει άκρας υγείας, αλλά ετοιμάζεται, απ' ό,τι μαθαίνω, να ξαναγυρίσει στα παλιά του λημέρια, δηλαδή στο «Sportime».
Συγχαρητήρια τόσο στον κ. Ξύδη όσο και στην εφημερίδα, που άργησε, αλλά τελικά κατάλαβε πως χωρίς Χάρη είναι λίγο δύσκολο στις μέρες μας να πας μπροστά. Ακουσα πάντως πως η «θρυλική τετράδα» που αποχαιρέτησε με αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο τον μέχρι πρότινος εκδότη-διευθυντή της εφημερίδας σκέφτεται σοβαρά να δώσει δωρεάν τις προσεχείς ημέρες ένα DVD αφιερωμένο στο πρόσωπό του. Θα έχει τον τίτλο «Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου». Ταινία-σταθμός, με πρωταγωνιστή τον Νίκο Ξανθόπουλο. Αν και ο Ξανθόπουλος έχει γυρίσει σε λιγότερα μέρη από τις εφημερίδες στις οποίες έχει γυρίσει ο Ξύδης…
Τέλος, θα ήθελα να αποκαλύψω το αληθινό δράμα πίσω από αυτή τη δακρύβρεχτη ιστορία. Αν φεύγεις από μια εφημερίδα και σε αποχαιρετούν το πολύ τέσσερα άτομα (!), κάποιο πρόβλημα πρέπει να υπήρχε. Αλήθεια, οι υπόλοιποι τι έκαναν; Πάρτι;







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?